Шановні батьки!
Мовлення — один із найвагоміших критеріїв оцінювання розвитку дитини, запорука майбутньої успішності навчання у школі. Надзвичайно важливим є те, наскільки повноцінно ваша дитина сприймає мовлення дорослих та однолітків або прочитане (пасивний словниковий запас), як точно й змістовно вона може висловити власну думку, переказати прочитане та почуте (активний словниковий запас). Але не менш суттєво, як сприймають мовлення вашої дитини дорослі і діти, з якими вона спілкується. Чи є воно чітким, виразним, розбірливим, зрозумілим і приємним на слух для співрозмовників? Чи не почувається малюк під час мовлення дискомфортно? Чи не стають мовленнєві вади на перешкоді нормальному спілкуванню дитини в колективі, чи не спричиняють негараздів у навчанні та розладів психічного здоров'я?
Зростає ваша дитина — збільшується її потреба у спілкуванні, її щоденне мовленнєве навантаження. Кожного малюка, починаючи ледь не з пелюшок, потрібно навчати не лише навичок особистої гігієни, але й мовленнєвої культури. Наприклад, уміння, коли по¬трібно, говорити тихо, або, навпаки, голосно; спілкування найбільш сприятливими для себе тембром і тоном голосу, щоб запобігти перенапруженню мовленнєвих м'язів; правильного мовленнєвого дихання, стеження за інтонацією й темпом свого мовлення, щоб уникнути ковтання закінчень і слів; правильної постановки наголосу і чіткої вимови звуків.
ПЕРЕЛІК ЛОГОПАТИЧНИХ ПОМИЛОК   
1.    Помилки, зумовлені несформованістю фонематичних процесів і слухового сприйняття.
-    пропуски букв і складів - „трва" (трава), „кродил" (крокодил), пиніс (приніс);
-    перестановки букв та складів - „звяв" (взяв), „натуспила" (наступила);
-    недописування букв та складів - „лопат" (лопата), „набухл" (набухли);
-    нарощування слів зайвими буквами та складами - „тарава" (трава), „бабабуся"(бабуся);
-    перекручування слів - „хобоб" (хоробрий);
-    написання слів разом і їх розподіл в реченні - „нас тупила" (наступила)
-    невміння визначити межі в тексті, написання речень разом — „Мій батько водій. Робота водія складна шоферу треба добре. Знати машину я теж. Буду водієм";
-    Заміна однієї букви на іншу - „зуки" (жуки), „панка" (банка), „тельпан" (тюльпан);
-    порушення пом'якшення приголосних - „кін" (кінь).
2.    Помилки, зумовлені несформованістю лексико-граматичного боку мови:
1)    аграматизм - „Сашко і Оленка збирають квіти. Діти сиділи на великими стільцями";
2)    написання разом прийменників і написання окремо префіксів - „вкишені", „при летіли", „в зяла".
Якщо ви помітили зазначені вище помилки у дитини, варто звернутися до логопеда. Адже давно доведено, що набагато ефективніше проводити з малюками артикуляційні, голосові та звуконаслідувальні ігри, ніж вести щоденну копітку корекційну  роботу з подолання негативних мовленнєвих звичок і виправлення застарілих мовленнєвих вад у старшому віці.