Пам'ятка для батьків

«Єдиний шлях, що веде до знань – діяльність»

Коли починати готувати дитину до школи?

Як краще це робити? Чому і як вчити?

Єдиного для всіх рецепту немає, та й бути не може: з одним треба більше говорити, іншого більше слухати, з третім бігати і стрибати, а четвертого учити «по хвилиночкам» сидіти і уважно працювати. Одне зрозуміло – готувати дитину до школи потрібно, і все чого ви навчите дитину зараз, а головне – чому вона навчиться самостійно, допоможе їй бути успішною у школі.

Для вас, турботливих батьки, ми створили цю пам’ятку, щоб ви змогли скористатися деякими рекомендаціями по підготовці дитини до школи. Від того, як пройде перший навчальний рік, залежить все подальше життя дитини. 

На етапі підготовки:

         1. Уникайте надмірних вимог.

                   2. Надавайте право на помилку.

         3. Не думайте за дитину.

                  4.  Не перевантажуйте дитину.

                 5.   Не пропустіть перші труднощі і зверніть до вузьких спеціалістів за допомогою.

        6.  Влаштовуйте дитині маленькі свята.

 

ЯК БАТЬКИ МОЖУТЬ ДОПОМОГТИ ДИТИНІ

уникнути деяких труднощів

  v  Організуйте чіткий розпорядок дня:

v стабільний режим дня;

v повноцінний сон;

v прогулянки на свіжому повітрі.

v  Формуйте у дитини вміння спілкуватися:

Зверніть увагу на те, чи вміє ваша дитина вступати в контакт з новим дорослим, з іншими дітьми, чи вміє вона взаємодіяти, співробітничати.

 v  Приділіть особливу увагу розвитку довільності:

Навчайте дитину керувати своїми бажаннями, емоціями, вчинками. Вона повинна уміти підкорятися правилам поведінки, виконувати дії за зразком.

 v    Щодня займайтеся інтелектуальним розвитком дитини:

v Під час прогулянок спостерігайте зміни в природі. Звертайте увагу на різні явища природи: дощ, сніг, веселка, листопад, туман, вітер, хмари, буря, світанок, захід.

v Вивчіть назви пір року. Тренуйте уміння визначати пору року на вулиці і за картинами.

v Використовуючи лото і книги, вчіть з дитиною назви: диких і свійських тварин, птахів, польових і садових квітів, дерев, предметів посуду, предметів меблів, одягу, головних уборів, видів взуття, іграшок, шкільного приладдя, частин тіла, назви міст, річок, назви улюблених казок і їх героїв.

Увага! Дитина 5-6 років не може працювати довго: 10-15 хвилин – ось межа, а потім вона повинна відпочити, відволіктися. Тому всі заняття повинні біти розраховані на 10-15хвилин.

      ü   Розвивайте зв’язну мову дітей. Вчіть переказувати казки, зміст мультфільмів.

      ü   Складайте оповідання за картинками.

      ü    Слідкуйте за правильною вимовою і дикцією дітей. Промовляйте скоромовки

            ü    Можна займатися з дитиною звуковим аналізом простих слів (дім, ліс, куля, суп). Навчіть знаходити слова, що мають, наприклад, звук «л».

     ü  Знайомте дитину з буквами і їх друкованим зображенням, а так само звуком, що позначає конкретну літеру.

 ü   Навчіть дитину розрізняти і правильно називати основні геометричні фігури (коло, квадрат, трикутник, прямокутник), порівнювати і розрізняти предмети за величиною (більший, менший) і кольором.

      ü    Навчіть дитину рахувати до 10 і назад, порівнювати кількість предметів (більше, менше,стільки ж). Познайомте з зображенням цифр 9 (не треба вчити їх писати, тільки знати).

       ü  Навчіть визначати положення предметів на площині, знати слова, що позначають місце розташування і правильно розуміти їх значення: попереду, позаду, зправа, зліва, зверху, над, під, за, перед.

        ü  Розвитку дрібної моторики руки дитини допоможуть малювання, штрихування, розфарбовування (але – невеликих поверхонь), нанизування намистин, ґудзиків, ліплення, визначення наосліп форми предметів (спочатку найпростіших, потім можна ускладнювати), ігри з дрібними предметами (мозаїка).

              Увага! При виконанні будь-яких письмових завдань стежте за правильним положенням ручки (олівця), зошита, позою дитини! Рука не повинна бути сильно напружена, а пальці – трохи розслаблені.

ü Копіюйте фігури. Це завдання сприяє розвитку координації, умінню правильно сприймати фігури, розташовані на площині аркуша, розрізняти прямі, криві, похилі, дотримуватися співвідношення штрихів і положення фігур між собою.

 Увага! При виконанні графічних завдань важливі не швидкість, не                     кількість зробленого, а точність виконання – навіть найпростіших вправ.

Тривалість роботи – 3-5 хвилин, потім відпочинок, переключення і, якщо не набридло, ще 3-5хвилин роботи. Не переходьте до наступних завдань, якщо не освоєно попереднє (лінії повинні бути чіткими, рівними, впевненими).

Йдучи до школи Ваша дитина має знати:

     - своє прізвище

     - ім’я, по батькові

   дату народження

      домашню адресу

      безпечний шлях до школи і додому з дотриманням правил дорожнього руху

      Список документів, необхідних для вступу в 1-ий клас

vЗаява на ім’я директора школи.

v Ксерокопія свідоцтва про народження дитини.

v  Медична карта встановленого зразка.

 vКартка профілактичних щеплень (2 екземпляри).

 v  2 фотокартки 3х4 (підписані на звороті)

v Документи приймаються всі разом в папці для файлів: 10 файлів (кожен документ в окремому файлі).

Шкільне приладдя першокласника:

    1.     Зошити в клітку і в косу лінію.

    2.     Обкладинки для зошитів.

    3.     Папка для зошитів.

    4.     Кулькові ручки (синя паста).

    5.      Простий олівець.

    6.     Кольорові олівці (м’які).

    7.     Ластик.

    8.     Лінійка дерев’яна.

    9.     Фарби акварельні медові.

    10.     Пензлі для малювання.

    11.        Пластилін та стеки.

    12.      Дошка для роботи з пластиліном.

    13.      Альбом для малювання.

    14.      Стаканчик для води «непроливайка».

    15.      Кольоровий папір двосторонній.

    16.     Кольоровий картон.

    17.     Клей ПВА.

    18.        Пензлик для клея.

    19.       Клей олівець.

    20.      Ножиці металеві з тупими кінцями.

    21.     Серветка для рук.

    22.          Змінне взуття.

    23.        Легке спортивне взуття (на білій підошві).

    24.         Спортивна форма (біла майка без малюнка і сині спортивні брюки).

    25.           Шкільна форма (синього кольору).